16.1.11

mitt hem blir vårt

I.

alla goda ting är tre,
vilka är antalet av mina namn
som för andra syns -

tredje gången gillt att uttala
korrekt, även om
du har en sådan röst som når

mitt hjärta direkt,
vare sig du slår in rätt kod eller
ej så kommer du in

å jag är inte tillräckligt smart
för att kunna ändra
till ett ännu bättre system...

II.

du överraskade, besökte mig
under ytan, mellan rader
med ett ögonblick, ja, krävde
ett ögonkast och jag kände
att någon såg på mig,
bröt sig in,
band mina
två ögon med ditt ena,
blandade dina med mina
färger - havet blev till mark,
fiskarna började leva på land,
timglaset vändes och en ny tid
tog sin
början -
du fick mig att släppa taget,
öppna min famn,
släppa all tyngd,
göra allt lättare än någonsin

III.

alla goda ting är tre och jag
tackar dig för det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar