19.1.11

dålig start (kugghjulen började innan jag kom igång)

vaknade nyss av vad jag trodde var
en borrmaskin, eller en bil
som gasade men satt fast i snön,
det var det mest irriterande
ljud och det mest jobbigaste sätt
att vakna upp - man blev
liksom utdragen av det slöa ljudet
som tog sig in, så när jag
väl ställde mig upp och drog upp
persiennerna såg jag att
det stod en kvinna runt 20-års
åldern precis utanför som
stod där med en cigarett i mun och
någon slags maskin i
händerna vilken hon klippte av
trädens grenar med, jag
tänkte ´va' fan, det är skulle gjorts
för länge sen' - och när de
väl gör det kan de väl vänta tills
förmiddagen, istället för att
stycka alla morgontrötta öron också?´
...
men, jag kanske borde tacka henne
ibland måste man lära den hårda vägen
och jag har alltid haft svårt för att stiga upp,
men nu är jag uppe och har gått om tid
och behöver inte stressa ett dugg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar