23.1.11

ett ögonklipp

okej, okej, jag ska klippa mig, göra min stubin kortare
ta livet på lite större allvar, så jag vet hur det är, inte
döma något innan jag provat, göra min stubin kortare
reagera, få utlopp för mina känslor, se hur mycket jag
har i mig, ställa andra mot väggen, se om de har svar,
se om de talar någon sanning, se om man kan förändra

ja, jag ska klippa mig, men bara lite, det är fortfarande
vinter, men det krävs också att några strån försvinner,
då det för tillfället är för tungt för håret längst fram
som står upp - den nu åka ned en liten bit, inte orka stå
med rak rygg och därigenom inte inte nå upp, inte längre
vara fiskenätet som fiska i skyn efter alla stjärnor,
samt ta emot fröna som flyger med vinden, inte längre
vara solpanel som ge mig energi så jag orka att göra
allt jag vill och måste för att
behålla min identitet och samtidigt utvecklas -
ha mitt huvud bland molnen
medan mina fötter stå stadigt på jorden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar