17.1.11

citr on

min ena tand av de längst fram,
högst upp, verkar sitta löst
utan någon, vad jag vet, orsak -

det var när jag började känna
en syrlig typ av smärta under
som jag började ta och tyckte

att den gick att vicka fram och
tillbaks - det har inte varit
någon storm, inte pratat mer

än vanligt - hoppas innerligt att
det är inbillning, men nu ska
jag gå och känna för att försäkra
________

men, jag kan inte säga att jag ska
göra bättre ifrån mig,
vara mer delaktig å plugga mer -
vem känner sig själv
så bra att man gör vad man
bestämt sig för när
man hela tiden stöter på nytt
som helt kan förändra
situation, sin person, sitt humör?

lägger beslut som grund, så får vi
se hur det blir, ser till så grunden blir fast,
så jag inte påbörjar mitt hus, innan
jag är säker på att ritningen är alldeles rätt
och inte begravs på grund av en

splittrad själ i en kluven kropp

1 kommentar: