20.1.11

put a spell on me and lead me home

skriv din autograf med
ditt läppstift
stifta en mening med
din andedräkt
se vad du klär innan du
går ut och
sprider sjukdom du
inte står för


skriv din autograf med ditt läppstift
få mig att andas frisk luft
behöver nya vindar som kan vända blad,
dra nya rader för bokstäver
att vara på - jag har redan använt alla
på alla möjliga sätt, andats
in och ut - jag vill att du tar ett steg in

skriv din autograf med ditt läppstift,
visa med den röda färgen,
som det har, att du är redo att skänka
blod så jag ska kunna
komma in i ny takt, springa ifrån det
som är, vilket var, men
fortfarande håller mig fast, drar mig ner

måla dina läppar och
kyss, motivet
föra tankarna till en
hästsko, vilket
ge tur - få mig att
aldrig tvätta,
utan suga in minsta
detalj av varje
sekund med ditt
munstycke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar