15.1.11

bli en del av din natur

ska servera frukost på sängen
till dig, slå dig med häpnad,
tappa andan - din mage
vara min bricka med all mat på,
för du är så jordnära att
du kunna suga in allt grönt,
samt rosta mackor som smälta in
ost och smör - för du är så
varm, dina kretslopp
arbetar för fullt, går
så snabbt att alla
årstider blandas
och blir en -
du är dig
själv

vare sig väder/humör är
alltid kärnan densamma

jag kunna koka min gröt
till röra i mitt huvud
på din mage och
du hjälpa mig
att sortera
varenda
gryn
hjälpa mig att hitta allt
jag tappat bort eller
helt glömt - du
är den som
får fram
alla sidor ur mig
och därför älskar jag dig
men jag vet inte vad jag
kan göra för dig,
vilket oroar
mig

men kanske är det
bara den du älskar som
kan använda din
mage rätt -

massera så
havet börja leva
föra bort molnen,
finna solen

jag vara nyckeln till ditt lås,
vrida på ratt, sätta på värme
till spisplatta
kunna hålla mig på vägen
fastän jag själv saknar ljus

att bli en del av din natur -
blunda, bara gå efter ljud och lukt,
luften ta andedräkt och göra
den till eget klädesplagg, så man
lättare ska kunna stå naken
och prata inför fler än sin spegelbild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar