21.1.11

bli en del av värld, men stå ut (himlen är inte alltid vit, men min ska vara det då det alltid ska finnas något nytt)

bär mörka kläder så jag ska få större chans att komma i tryck -
eller få kunskapen om det, så jag kan börja göra det själv,
få kontroll över både kropp och själ, lägga olika ting i separerade
fack utan att de ska vara ifrån varann, snarare så att jag
lättare ska kunna veta vart jag är, hur det är, vad jag gör där

bär mörka kläder så jag ska passa in i tiden jag lever i, enklare
beskriva vad jag ser, göra fotot realistiskt med kontrast,
få reda på var ljuset finns och måla upp min dag efter det, gå in i
busken och hitta alla bär den gömmer; för om de göms,
bör de vara det viktigaste de har, likt hjärtat som vi gömmer i
vår kropp, inte tar fram innan vi har känt in atmosfär

bär mörka kläder för att också ha något att kämpa emot, kämpa
för att synas i verkligheten, kunna lysa upp, vänja mig vid
tyngder så jag lättare kan ha hopp när det är som svårast, lätt
hoppa över, fast utan att missa ett dugg då jag redan gått
igenom det tidigare och därför inte kräver mer än ett axelryck

1 kommentar:

  1. jag blev så otroligt glad av dina kommentarer. tack. verkligen.
    för övrigt så blir jag lika glad varje gång jag kollar in din blogg och ser att du har skrivit något nytt. älskar ditt sätt att uttrycka dig, så snälla, sluta inte.

    SvaraRadera