25.1.11

öppnade för att släppa ut den 'instängda' lukten

här sitter jag och tror att jag kan förändra
världen genom att skriva några ord,
men det krävs att jag smutsar ner mina händer
och går ut där, visar mitt ansikte, säger som det är -
vad jag tycker och känner inför allt som händer,
vad människor gör och säger, ang.
beslut som tas av politiker andras
reaktioner

kring det -

vem bryr sig om skatt när ni
behandlar planeten och andra djur
på sättet ni gör, när ni är på
sättet ni är, jag säger bara - alltså, va'
fan är det som är så jävla äckligt
om någon ammar offentligt
eller
har orakade ben eller vad det nu är ni stör
er på?
det är ju det naturligaste
som finns!
föddes ni med kläder?
abort och lars vilks - ni går runt
och dödar
vargar och det är mer liv
än vad
det har hunnit bli,
min hund
är min bästa vän,
ni tycker att
hund är fult och smutsigt
bara
för att ni inte tar
hand om dem eller vad är det frågan
om? och va'
fan spelar det
för
roll - om
han
är "gud" ska han väl
kunna avbildas hursom -
han
är väl "allsmäktig", kan väl
vara
vad
som helst då han är störst
och bäst, kan väl visa att
hundar
också är fint? urfånigt,
hur
kan man leva så mycket att
man inte accepterar någonting -
livet är väl meningen att vara livligt,
möblera om, gå över gränser, avbilda gudar och släppa
in lite invandrare vart som helst -
vem äger delar av världen?
hur kan vi
vara så egoistiska att
agera
som om vi var de enda levande
här? hur kan vi skapa gudar och följa
vad "de" tycker när vi
inte vet att de finns - det var nog
mest tänkt som ett skämt, ta inte allt så seriöst -
men tänk om det skulle vara en
varelse, hur tror ni då att den skulle känna om ni
sade att han tyckte så och så, jag
menar ni kan ju inte riktigt veta och om man
inget vet bör man nog kolla upp först, precis som jag
med denna text som säkert inte
innehåller ett enda rätt,
men för tillfället bryr jag mig
inte ett smack då jag

bara ville vädra

se dig om, åh... titta - en
liten
fågel
sitter vid fönstret och
vill
komma in - kanske har något
intressant att tala om, så
skynda
dig innan den börjar tro att
du
skiter fullständigt i henne

min katt ghandi säger:
"utgör ingen revolution!
håll istället jämna steg
med evolution
utöva inte våld, då får
du endast
bakslag
eftersom du
visat
prov
att
du inte
är
tillräckligt
mogen,
inte
så mogen som de
trott,
som man
ska

för att
komma
långt"
men om jag skulle bo
i en
diktatorisk stat
skulle det aldrig gå
framåt
och då kanske
jag skulle

vara
tvungen
att
göra
uppror
för att
synas och
höras,
eller jag vet inte
(spola tillbaks)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar