26.1.11

vinden skära och sätta delar till rätta

det låga är det djupa, det låga är det tunga
om du börjar nere kan du komma högre

du viskar, det för med sig större skada, men ger så mycket mer,
likt ett slippapper gör det hårda mjukt, det sträva slätt,
får du mig att lyssna mer noggrant, komma närmare, lägga märke
till detaljer jag inte skulle göra annars - jag lyssnar på en
grammofonskiva, tittar på ett analogt foto med mycket korn i, allt
känns så mycket mera äkta, som det känns inom, men inte
är utanför, jag får sällskap i dig när jag skrapar upp mina knän,
krossar fönstret, känner det jag ser, kommer in, lägger
mig på min skugga i gräset, ligger tills min form formar nålarna
och de inte längre kommer in i mig då jag är så öppen
som jag kan bli - du viskar, är som ljudet av en tändsticka som tänds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar