23.1.11

auktionen för mina åsikter börjar nu

är ingen pessimist, utan realist
lider inte av pest,
det finns tillräckligt mycket
svärta att ta från
och fylla de vita bladen med...

visst kan jag skratta, men det är
inte direkt så att solstrålar mig kittlar -
lever vi i samma värld? ja, går vi
i samma skor? nej, säger du, nej inte
kortsiktigt, men vi är alla samma
djur, vi är alla levande ting, accepterar
du verkligen vad de gör mot dem?
visst skrattar jag ofta, speciellt åt
er vars problem inte är någonting, om
vi jämför med det andra som finns
ni vill inte riskera, ni vill inte ge
bort en bit av ert solsken - från vad som
kan bli vinst på båda sidor blir förlust, ni
hettar snart över och de torkar ut
skulle kunna vara optimist om
mänskligheten såg
annorlunda ut, för det är vi
som påverkar mest,
slår naturen så den slår tillbaka

därför klagar jag nu, som ni
brukar, bara för att visa
att detta är vad jag inte gillar

skulle kunna vara optimist om
det fanns någon option
att operera alla så de förstod...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar