21.1.11

hysky

du får mina skulderblad att blomma ut, bli vingar som får mig att lyfta
över höghusen med mörka fönster, det går inget på teven som
jag skulle skänka intresse till, antar att det är därför dina ögon finns

varför skulle jag annars leva?

du får min svanskota att växa, nå ut, slå igenom fönstret, bli svansen
som bilda balans vilket göra så jag kan ta lite från det svarta och
lite från det vita, skapa harmoni och utan problem hantera pressen då

det inte längre finnas vägg


omedvetet lämna alla skulder bakom, bli betalade automatiskt -
eftersom jag inte längre vara densamma ska jag inte
längre behöva hjälpa den andre som klantat till sig om det inte
är på min nuvarande bekostnad...

inte svansa, inse att allt går i banor, från topp till dal, inte sluta
upp med att leta efter dig - för du borde väl finnas,
varför skulle annars denna värld som annars är så grå, ibland
skina utan att visa sina sår?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar