15.1.11

det finns endast en röd matta (så realistisk att den inte är helt röd) / strawberry fields forever

din tunga är min röda matta,
om jag någonsin får gå på den
har jag uppnått ett stort mål
i mitt liv

din tunga är min röda matta,
om du skulle säga någonting
som jag har skrivit, skulle jag
tro att jag

var i himlen, men tro att jag var i
helvetet om du inte menade, utan
endast sade för att göra mig glad,
det kanske

låter egoistiskt - men! du är min
motsats, vilket betyder att jag
tar ett långt steg bort från mig
om du någon

gång släpper in mig i din ateljé
där du målar och formar mina
allra ljuvaste fantasier... din
röda tunga är

min åker där jag odlar alla möjliga
livsmedel och växter inför vintern -
det enda som kan hålla mig vid liv
är din röst

som du använder utan att tänka,
men trots det säger de mest
smarta ting man kan tänka sig -
dina smaklökar

är bokstäver som smakar blod -
men inte bokstavligt, utan snarare
som så att de börjar leva och ha en
funktion, inte

som nu där jag bara skriver för att
det är kul, få tiden att flyga förbi,
inte vara så utdragen - utan ha
något mål

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar