17.1.11

kvintackord (hardheaded)

kvinnan står över varje man
den mänskliga modern
fick mig att födas, utvecklas
å gör så jag gör det än,
säger sig självt - kvinna är lika
med moder, vilket för
mig endast är positivt laddat,
då det ger något gott
om man avfyrar efter impuls

av blodets höjda tryck
med en god bakgrund

om man inte släpper ut,
lär ådror spräckas och

fylla upp tills allt rinner
ur öron, ögon, näsa, mun

och vi mister allt vi känt,
hört, tänkt och sagt för vi

inte gick efter vad som då
kändes bäst, utan följde våg

kvinnan gör så pojken finns,
flickan gör så pojken blir till man,
tjejen gör så pojken inte stelnar direkt -
men jag kan bara gå utifrån vad jag har känt,
vet inte om det är så för alla, men vi är alla från
samma släkte, så det borde finnas någon koppling -
därför trycker jag på knappen och ser om någon lampa
tänds - ser efter om ögon gnistrar till och kinder blossar upp

1 kommentar:

  1. sv: haha ;) ja, landetlagom..
    tack så väldigt.

    fin text. mjuk liksom.

    SvaraRadera