27.1.11

smittad (2)

hennes händer som en skatas vingar
slår från marken, tar allt glitter - allt som
under damm har legat - mina bra
egenskaper jag inte trodde på, som jag inte
visste att jag hade - när jag får se dem
hos någon annan person blir
jag genast imponerad

hon log mot mig,
drog upp överläppen, släppte in
mina ögon, se vad som fanns i rummet

visade tänderna och jag som är
som en hund (klumpig och lite dum)
tog inte illa upp - kände att hon

inte var ute efter bråk, åtminstone inte
på det egentliga sättet, så jag
gick in, något jag

trodde att jag skulle ångra
när jag väl var där,
för hon var blott en spegel,
bottenlös, en tystnad som
dock inte löd,
inte sade ja direkt och

det var detta som fick mig att
stanna kvar och gjorde så jag
är kvar här än idag - det är
från det tomma jag har hittat
alla svar jag nu fyllt mig med
det är vinden som vänder mitt
kött den steker (kär i henne)
gör mig balanserad, gör så jag
alltid har en nyhet att rapportera,
kan gräva djupare eftersom värme
mjukar upp, separerar, smälter -
lättare snappa upp lukter i luften,
känna spänningar, fånga riktningen

smittad av världen, hennes händer
putsar mina fönster innan hon kysser
och jag får signaler från rymden att
våren är på väg hitåt igen
kan endast utgå från mig själv
för att inleda, ej egoistisk
försöker bara förstå på mitt
sätt från början så det gå lättare
att fortsätta, slippa tänka - flyta~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar