29.1.11

latflat

du klär på dig - gör
cover av någon annans låt,
du färgas av dennes
personlighet genom att det
inte är din design
ställs i skuggan - kopierar
rakt av, får skylla dig
själv, kunde faktiskt ha tagit
av vad du hade
först

utgå från dig själv från början,
kan gärna titta på hur de andra
har gjort för att få en inblick
i hur du ska starta,
men bli inte för van vid det för
förr eller senare är något som
du bär 'ute' enligt dem och då
har du inget stöd -
speciellt inte från dig själv
eftersom ditt jag inte haft något
med det att göra - blir uteliggaren
som har ett hem
men inte känner värmen från
någonting och därför spelar det ingen
roll då allt redan har gått bort, gått ifrån

jag är inte egoistisk, säger bara
vad jag tycker och känner,
jag har ingen annan än mig själv
att möta världen med -
går inte framför, då kanske de går
ifrån, eller jag för snabbt
så de tappar bort,
går inte bakom, då kanske jag blir
ledd på fel spår -
går bredvid, ser till att vi
håller samma takt, så vi kan smälta in
vare sig färgerna vi ha
skära sig eller ej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar