30.1.11

omringa (propp)

han gick längs gatan med
en fest i sitt huvud,
även om husen var förstörda
förstärkte de bara känslan
av att röja, krossa
alla väggar,
lyckas möta sin älskare på
andra sidan örat

han dricker sitt morgonkaffe ur en askkropp,
han häller i sig alla gårdagar -
det som blev kvar är vad som måste följa med
och vad som kan sätta igång,
lagras bli extra hud, tåla extra mycket, ta vara
på dåtid för att kommer längre,
annars börjar vi bara om, fastän vi inte känner -
vi tror att det är så vardagen
ska vara, men det är bara en dålig vana som
bäddar för döden, smälta in,
bli blekare - det krävs att man går nya vägar

1 kommentar:

  1. sv: det låter riktigt, sant, stämmande. om någon tinar upp mig och mina luftvägar, borde det gå enklare att andas. det är så kallt nu.

    vi är kanske bortskämda med önskningar som slår in. eller så ser vi inte allt vi redan har, utan bara det vi inte har. även om vi har allt vi behöver.

    jag vet inte. på något sätt verkar de gå in i varandra; dra nytta av och se svagheter..

    det låter som ett projektarbete som kan passa dig. inte för att jag känner dig, det kan jag nog inte säga, men du kan skriva. jag hoppas det går igenom.

    SvaraRadera